Realni primeri

Plesna šola

Na nas se je obrnila plesna šola, ki je imela veliko odprtih terjatev z nizkimi zneski posamičnega računa. Stopili smo v stik z dolžniki in izkazalo se je, da so mnogi račun preprosto založili in nanj pozabili. Seveda so bili tudi primeri, ko se nekateri dolžniki niso strinjali z izdanim računom in ga zato niso poravnali. Skupaj smo poiskali rešitev, da sta bila na koncu zadovoljna tako naša stranka kot dolžnik. V roku treh tednov smo izterjali kar 75% vseh odprtih terjatev te stranke.

Avtomehanična delavnica

V poslu smo na eni strani procesa kupec in na drugi strani dobavitelj; vse je le stvar perspektive. Za našo dolgoletno stranko s področja avtomehanike smo njenega dolžnika pozvali k plačilu zapadle terjatve in kaj kmalu od njega prejeli potrdilo o plačilu. Tako se je terjatev zaprla v celoti.

Že naslednji dan nas je ta “dolžnik” poklical, da bi z izterjavo pomagali tudi njemu. Bil je zadovoljen z našo profesionalnostjo in pristopom. Njegovi strahovi pred terjanjem zapadlih terjatev so se razblinili. Dogovorili smo se za sodelovanje in prevzeli v izterjavo tudi njegove zapadle terjatve.

Gradbeni podizvajalec

Imeli smo primer gradbenega podizvajalca, kateremu kupec/dolžnik ni želel poravnati zapadlega računa z izgovorom, da sam še ni prejel plačila od drugega podjetja. Glede na problematiko primera smo se najprej obrnili na naše odvetnike, da smo preverili, ali so pogodbe tistega posla skladne z zakonodajo. Z ustrezno komunikacijo z vsemi vpletenimi smo kmalu našli rešitev, ki je bila sprejemljiva za vse: dolžnik je začel z odplačevanjem dolga po obrokih.

Vrtci, šole in zavodi

Med našimi strankami so tudi javne ustanove, kot so vrtci, šole, zavodi, … Imeli smo primer, ko je kar nekaj naših strank imelo istega dolžnika. Ta je imel neplačane zapadle obveznosti do kar treh naših strank: do osnovne šole, glasbene šole in podjetja, kjer je najemal poslovne prostore. Kako smo to ugotovili? Včasih je potrebno videti širšo sliko in povezavo, včasih se v pogovoru ‘zagovorijo’, včasih pa je potrebna tudi sreča.

Mizarsko podjetje

Naša stranka – mizarsko podjetje – se je znašla v situaciji, ko ji njen kupec ni poravnal računa, čeprav je bilo mizarsko delo opravljeno. Med reševanjem izterjave smo podrobno preučili primer in prisluhnili obema stranema. Izkazalo se je, da je med izvedbo posla prišlo do reklamacije, ki pa je obe strani nista povsem uspešno razrešili. Vedno je treba poslušati obe strani in najti rešitev, ki je ugodna za vse. V tem primeru smo se dogovorili, da je naša stranka dodatno naredila še eno polico, dolžnik pa je nato poravnal celoten račun.

Prevozniško podjetje

Prevozniško podjetje se je obrnilo na nas, da mu pomagamo pri izterjavi dolžnika iz Avstrije. Dolžnik je bil večje podjetje; skupni zapadli znesek vseh terjatev pa je bil v višini 200 tisoč evrov. Ko smo s tem dolžnikom stopili v kontakt, se je odzval njegov odvetnik s trditvijo, da je naša stranka pravzaprav dolžna njim. Ob tem pa nam je poslal celo ponarejena potrdila o plačilu. Primer smo podrobno preučili in preverili vso dobljeno dokumentacijo. Izkazalo se je, da ima prav naša stranka in da od svojega kupca/dolžnika res ni prejela vseh plačil, kakor je v svojem odgovoru navedel ta dolžnik.

Žal pa se je ta avtoprevoznik prepozno obrnil na nas. Zaradi dolgotrajne plačilne nediscipline tudi sam ni plačeval davkov, zato je bil zanj že sprožen postopek s strani davčne uprave. Ta avtoprevoznik je tako zaprl vse račune na bankah in kar ‘poniknil’. Kljub naši želji, da bi mu pomagali, se je stranka umaknila in nam ni posredovala vseh potrebnih dokumentov o plačilih oziroma potrdil iz banke. Na koncu terjatev (s katero se je primarno obrnil na nas) ni bila poplačana in večji sistem (dolžnik iz Avstrije) je zmagal, naša stranka pa je bila primorana zapreti dolgoletno podjetje.

Arhitekturni biro

Manjše arhitekturno podjetje je imelo eno veliko težavo. Njegova stranka je zavlačevala s plačilom projekta, čeprav je bilo delo opravljeno korektno, profesionalno in cenovno ugodno. Stopili smo v stik s tem dolžnikom, ta pa je na začetku odreagiral užaljeno. A s primernim profesionalnim pristopom reševanja situacije z vključitvijo nas kot ‘tretje osebe’, smo poiskali rešitev za postopno odplačilo večjega dolga. Dolžnik se je držal tega dogovora in naša stranka je kmalu prejela plačilo celotnega zneska.

Najbolj pa smo bili veseli klica stranke čez nekaj mesecev, ko nam je povedala, da je vesela, da se je tedaj obrnila na nas. Zakaj? Ker je naše posredovanje in razrešitev odprte situacije prispevala k temu, da je ta kupec (prej dolžnik) postal njihova najboljša stranka in jim zdaj pripelje največ posla. S pravo komunikacijo se daleč pride.

Fizične stranke

Med našo stranko in njenim dolžnikom že nekaj časa ni bilo nobene komunikacije. Ker je stranka po dveh letih le želela, da bi prejela zapadlo plačilo, se je končno obrnila na nas za pomoč. Dolžnik se je najprej odzval užaljeno. Najprej je komunikacija tekla samo preko nas in bili smo komunikacijski posrednik med obema, ki sta valila krivdo drug na drugega in podajala izgovore. Z našim posredovanjem sta se končno začela pogovarjati in skupaj smo našli kompromisno rešitev: dolžnik je plačal ⅔ dolga, za ⅓ pa se je naredil dobropis.

Po rešitvi te situacije sta oba ponovno začela s sodelovanjem pri drugih projektih. Naučila sta se, da je spore dobro reševati sproti.

Lepa beseda
lepo mesto najde.

… tudi v svetu izterjav. Preverjeno.

SolTer – vaš zunanji partner, ki na strokoven način poskrbi, da vam kupci plačajo korektno opravljeno delo.